Idag ska det...

...firas en plywoodbröllopsdag. Mina föräldrar har varit gifta i 29 år idag. De verkar lyckliga fortfarande. Jag kanske kommer att ta mig vatten över huvudet. Men jag tänkte ge lite tips och trix för att få det att hålla 29 år till. Min ringa ålder till trots.
 
1. Ha roligt tillsammans. Ett gott skratt förlänger inte bara livet. Det fördjupar relationen och har läkande effekter.
 
2. It takes two to tango, heter det på engelska. En svala gör ingen sommar, skulle jag säga på svenska. Två svalor däremot kan göra en sommar som varar länge, länge. Då gäller det att båda deltar aktivt i dansen som kan innehålla både kast och snurr och kanske ett och annat tramp på tårna.
 
3. Starta en blogg. Det kan vara intressant att lära känna varandra i den virtuella världen med de skrivna ordens värde. Förhoppningsvis leder det till många intressanta samtal eller hetsiga diskussioner.
 
Grattis Mami och Papi!
 
/Jesper

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback