Alla hjärtans dag...

...jag lägger dessa tre ord i min mun. dom fyra grundsmakerna på tungan går igång på alla cylindrar. Jag känner orden långsamt glider ner i strupen och stör flimmerhåren en aning. Jag hostar till. Efter ett par glas vatten känner jag inte längre orden som nu har börjat sin resa ut. Men jag vet att dessa ord ej lämnat min kropp. Efter en stund landar orden i magsäcken och en liten sur uppstötning möter min mun. Magen säger åt mig att denna mening börjar gå in för landning och en stund senare har meningen klarat en hel kroppsresa från öppning till öppning. 
Jag sitter på porslinstronen och inser att likt helgonet valentinus kommer firandet av alla hjärtans dag överleva oss alla. 
 
/ Joel 
 

Kommentarer
Postat av: Christer

Varför inte låta den vara en rent kliniskt medicinsk dag? En dag då vi alla ger en slant till forskning och hjälp till alla med taskigt hjärta? En sån där njutningsfull (not) gala i TV4 för sakens goda som toppar och avrundar kvällen.
Eller gratis pacemaker till alla hjärtlösa typer out there?
Äh, bara en tanke. Funkade inte den här gången heller...

2013-02-14 @ 13:15:30
Postat av: willyh

Tycker att det orättvist att just hjärtat har en egen dag. Vad tycker övriga inre organ om det. Jag tror att de känner sig orättvist behandlade, i allmänhet och den här dagen i synnerhet.
Jag röstar för att vi i solidaritetens anda inför den stora Inälvsdagen! Låt hjärta, njurar, lever och tarmar förenas i en enda stor familj och ära och upphöj alla dessa så nödvändiga livsorgan utan vilka vi inte skulle klara oss speciellt länge.

Svar: Hur tror du de yttre organen känner sig då?
PerJoel/PerJesper

2013-02-14 @ 20:18:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback