En vardags...

...betraktelse.

Idag så dunkade jag på med Lill-babs på jobbet. Det är sällan jag lägger någon notis i texter när en låt strålar ur högtalarna. Men denna gång lyssnade jag med stora örat. När den stora hiten Är du kär i mig ännu, Klas-Göran? gick på var det tre saker som slog mig.


1. redan i första versen börjar man oråd gällande detta förhållande.

Textraden lyder: Men det är femton år sen som senast du skrev,så nu börjar jag vänta på dig.

15! år, är det inte dags att sluta vänta Barbro?



2. I vers två fick jag reda på något som jag aldrig vetat förut. Det är vad Klas-görans uppdrag i Amerika är.

Textraden lyder: I Amerika så tänkte du starta,en fabrik för att göra pastej.

En pastej-fabrik. Det trodde man inte va?



3. Hela tredje versen får denna historia att totalt haverera i tragik.

Versen lyder: Att du tog mina möbler och kläder,
                    när du åkte, Klas-Göran, var bra
                    För då kan du ju börja möblera
                    Och jag slipper besvär som du sa
                    Men du måste nog lämna tillbaks min madrass,
                    för där har jag ju både bankbok och pass

Okej, det är en snäll gest att han tar med allt bagage och möbler, så du slipper flyttbära.
Men du borde börja ana oråd när Klas-Göran "råkar" få med sig din madrass med både bankbok och pass.

3a: För det första behövs det pengar(bankbok) för att starta en pastej-fabrik i staterna.

3b: Han tar med passet för att han inte vill att du ska följa efter, såklart.



Slutsats: LÄGG NER K-G, BARBRO!!! HAN HAR TAGIT DINA PENGAR, KASTAT DITT PASS I HAVET OCH LEVER ETT RIKT LIV I PASTEJ.

// Joel


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback