Drömmen som...

...förhoppningsvis någon gång kommer besannas.

Igår drömde jag en märklig dröm, som jag ändå hoppas någon gång ska bli sannning och verklighet.

Jag drömde att jag skulle anordna en festival. Inte vilken festival som helst, utan en kristen musikfestival. Smaka på den karamellen.

Då frågar ni er såklart: Är det Frizon du skulle starta?

Svaret är: Nej.

Denna festival som mitt inre hade bakat ihop till en dröm var en revival-festival för gamla kristna musiker och artister.

Mitt mål med den här festivalen var att ge dessa giganter en (kanske) sista stor konsert och rikta allt rampljus på dessa en gång till. Målgruppen var äldre människor som skulle få en chans att se sina idoler igen, men även yngre "kids" som förhoppningsvis skulle upptäcka denna musikens skattkista och bara roffa åt sig så mycket guld som möjligt.


Dem stora affischnamnen var te x: Ny-David, Börje Ring, Alf Lax, Curt&Roland, Donald Bergagård, Mia Marianne och Per Filip, Roland Utbult, Ole Börud med flera...

På Rockscenen var Jerusalem, Whitecross och Stryper bokade.

På Rookiescenen skulle: Ingemar Olsson, Bengt Johansson och Per-erik Hallin spela.

Förstå vilken Line-up jag drömde fram. Vem skulle inte vilja ta semester eller sjukanmäla sig för den här festivalen?

Det bästa av allt var namnet på festivalen. Sitter ni ner?

Krist-en sista gång

Nu vill jag att denna dröm ska bli verklighet. En del av dessa musiker har i ju för sig gått bort. Men dem flesta kan man nog vaska fram med lite finansiering och förmåner.

Så är du ett företag eller privatperson som känner att det här vill vara med och stötta, hör av er till mig på
[email protected] så gör vi verklighet av Krist-en sista gång.

Tänk vad man har i sitt inre medvetande ibland.

// Joel


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback