Multiverktyg är...

...kanske lite 90-tal. Men jag kan imponeras av de människor som fortfarande går runt med ett fodral innehållande multiverktyget i sitt skärp.

Min televisionsapparat är en duglig sådan. Det fattas dock en fjärrkontroll. De få gånger jag verkligen tittar på tv får jag planera mina kanalbyten innan. Kanalerna lligger nämligen inte i ordning och det går inte att backa i kanalsökningen, jag måste därför börja om från kanal 1 om jag ska byta.

Tidigare ikväll var jag hemma hos mina föräldrar. Vi satt och tittade på en lagom rolig sitcom med allt vad det innebär. Plötsligt vände sig min pappa mot mig och sa till mig att blunda och sträcka fram mina händer. Pappa plockade då fram något ur ett av skåpen och lade det i mina händer.
- Du kan titta nu, sa han.
I händerna låg ett multiverktyg med tillhörande manual. Värmen spred sig i kroppen. Det var inte vilket multiverktyg som helst, utan en fjärrkontroll som fungerar till säkert flera tusen olika tv-apparater och annan hifi-utrustning. Det har redan visat sig bli ett lyft för mitt tv-tittande.
Tack, pappa!

/Jesper

Kommentarer
Postat av: Willy

Be my guest!

2010-09-08 @ 18:46:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback