Hittade...

...en hemsida som fick mig att minnas tillbaka till mitt låg/mellanstadie. Där den mesta tiden gick åt till leka, hitta på sporter och hockeybilder. Och det är framförallt hockeybilderna som jag minns genom denna hemsida. Det fanns en tid där hockeybilds-butiken var kyrkan. Bara att komma in där och se dom stora hockeytröjorna, kände lukten av dessa papperskort med en hockeyspelare på som man bytte med andra. Att ha sparat ihop pengar till ett paket Leaf, Fleer Ultra, Parkhust, Upper deck osv. Man bytte, köpte, lurade till sig kort av kompisar. Man fejkade autografer för att kort skulle bli mer "värda". Man samlade dessa i plastfickor och dom finare i egna lite hårdare plasthöljen.

Den sidan som får mig att minnas tillbaka till denna hockeybilds-tokiga tid är denna:
http://www.originalretrobrand.com/

En hemsida där man kan köpa tishor och kepsar med alla dessa gamla Hockeylag på. Riktigt snygga retro-tröjor. Gå gärna in på sidan och se om ni också får en flashback till det ljuva nittio-talet.

// Joel

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback