Lite lathet...

...att kopiera in ett gammalt inlägg, men jag tycker att det är så bra och det passar in en dag som denna.

Från Mars 2010:

Vaknar upp med ett studs och tindrande ögon. Känns som att vakna upp en julaftonsmorgon och käna lukten av senapsmarinerad skinka och presentpapper. Är det julafton? Nej det är allsvensk premiär för laget i mitt hjärta, Örebro SportKlubb.

Med sprittande ben kliver jag lätt upp ur sängen för lite frukost. Vilken underbar morgon tänker jag, nu är det bara en kopp kaffe som saknas sen är jag hel.

Denna dag kommer bara en gång om året. Visst det gör andra dagar också säger ni, julafton, födelsedagar, midsommarafton.

Men nej, för att det som är det bästa med denna dagen är att ÖSK just är i Allsvenskan. Om dem skulle åka ur, så kommer ju inte den här dagen nästa år. Det är det som är det fina i kråksången. Denna dag är startskottet för en säsong av blod,svett, tårar, glädje, kämparglöd. Framförallt hos mig som supporter. Jag måste göra allt för mitt lag så att dom ska lyckas hålla sig kvar och även kanske få en bra placering. Det är det denna dag symboliserar.

Då kanske ni också tänker, ähh bara för att du är på en match och skriker lite på några vuxna män som springer och sparkar på en boll så vinner dom inte. Eller att det är slöseri med tid.

Precis så tänker jag med melodifestivalen. Men det ska vi inte gå in på nu.

Jag räknar inte att ni ska förstå min känsla för ÖSK. Men i supporter synpunkt, vad det än kan vara så kanske ni kan första ett citat av Bamse som jag väljer att citera:

"Många små svaga tillsammans kan besegra den starke."

Det är ett så bra citat så det skulle passa i vilken bibelbok som helst.

Nu är det fyra och en halvtimme kvar till avspark och jag ska fortsätta och referatrunka ÖSk:s allvsenska premiär på diverse worldwideweb-sidor.

FORZA ÖSK!! (som flickan sa)




// Joel

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback