Ännu ett tecken...

...på att apparater och maskiner har oss människor i ett järngrepp och att vi mer och mer blir slavar under dessa.

Jag fick ett telefonsvars-meddelande häromdagen.
Som vanligt slog jag in 222 för att lyssna på detta.

Då dyker en automatiserad röst upp som säger i stil med:

-Hej, det är nu dags att byta lösenord, ditt lösenord är för lätt att gissa. För att byta lösenord tryck * och en fyrsiffrig kod. Om du inte vill byta lösenord tryck bara *.

Jag ville inte byta lösenord och tryckte därmed bara *.

Då säger rösten:

-Ditt lösenord har inte ändrats. Ditt lösenord är fortfarande för osäkert, tryck * och din nya kod för att ändra. Vill du inte ändra tryck bara *.

Jag trycker bara * igen för jag vill inte byta.

Då säger rösten:

-Ditt lösenord har inte ändrats. Ditt lösenord är fortfarande för osäkert, tryck * och din nya kod för att ändra. Vill du inte ändra tryck bara *.

Alltså:

1. Telefonen tvingar mig att byta lösenord. Den ger ett alternativ som ändå inte går igenom.

2. Jag har haft mitt lösenord sen typ -97. Ingen har någonsin kommit på det. Om ingen har gissat ut det hittills är det väl ett för j***a bra lösenord!?

3. Jag minns inte ens vad jag har för lösenord och har aldrig behövt använda det. Ännu ett tecken på att ingen kan lista ut det, eller?

4. Tele2, jag kommer stå upp till kamp! Jag kommer vägra böja mig för maskiner och apparater. Jag kommer inte byta lösenord, utan jag kommer fortsätta trycka på * tills ni böjer er för mig.

Så med andra ord kommer jag inte kunna lyssna på om någon nu talar in ett telefonsvar under den närmaste tiden. Skicka hellre ett sms.

// För mänskligheten, i tiden. Joel 


Kommentarer
Postat av: Tele2

Hej Joel,



Vi har genomfört en uppgradering av telefonsvararen för att göra den bättre och säkrare. De kunder som sedan tidigare inte har en personlig kod måste därför välja en innan de kommer åt sina röstmeddelanden. Standardkoden är samma för alla och därmed är det för enkelt att komma åt röstmeddelanden från andra telefoner. Du kan läsa mer om detta här
http://www.tele2.se/kundservice/t2svar.html



Med vänliga hälsningar



Ida Jönsson, Tele2

2011-04-28 @ 16:37:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback