I huvudet på...

...Joel Höglund.

Stod och pratade Disneydags med en kollega på jobbet häromdagen. Hjältar i Kalle Ankas värld dök upp på agendan.
Vi kom fram till att Sigge Mcquack blev ju Gizmo Quack, Kalle Anka blev Stål-kalle. Men blev även Kalle Anka Darkwing duck, eller är han en fristående karaktär i ankfamiljen? Någon med information om Disney som har svar?

Igår hamnade jag framför en av alla dessa idol-kvalprogram, och mitt minne drogs tillbaka kanske 4-5 år, då en idol-deltagare vid smeknamn "Snäckan" charmade vårt avlånga land. Jag började fundera på vad han gör idag och om han är stolt över sin vistelse i idol-världens famn under en 10 veckors period för 4-5 år sedan? Någon med information om "Snäckan" som har svar? Vill minnas att det var vår vän Henning Ledstams favorit det idolåret.

Imorse när jag satt på tunnelbanan så ramlade det in en högstadieklass i vagnen och en tonårsodör blandat med billig parfym spred sig som en höstdimma i vagnen, och höga röster om kläder, skolka, killar/tjejer ja allt förutom skola spred sig lika fort. Jag började fundera på om jag vid den tidpunkt jag gick på högstadiet gick runt och spred tonårsdoft, pratade högt och var allmänt stissig? Någon med information om min tonårs-tid som har svar?

Någon?

// Joel

Kommentarer
Postat av: Knäcke

Han som blev Gizmo Quack hette väl typ Fenton Spadring eller något sånt?

2010-09-30 @ 16:10:26
Postat av: Jojo

Jomen där har jag koll vettu. När det kommer till idol. Snäckan är musiklärare för mellan/högstadieelever någonstans i Halland/Småland. Om jag inte minns fel är det Aftonbladet jag vill lämna som referens.



2010-10-06 @ 21:12:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback