Arg...

...lapp.

Min granne, eller någon i huset iallafall måste ha varit på Afrika-tripp den senaste månaden. På den trippen måste min granne eller någon i huset fått med sig något diffust stränginstrument.

För varje kväll eller natt ska jag säga, börjar ett plingande och klonkade som är så irriterande att man vill gå och knacka på denna granne eller någon i huset, ta instrumentet kasta det i marken, hoppa på det, spotta på det och detta utan ett ord.

Men som svensk så tänkte jag nöja mig med en arg lapp.

Mitt förslag är:

Afrikansk musik och dans,
verkar ha fått dig i trans.
Sluta upp med ditt blaj,
din pseudomasai!

// G

G:et tänkte jag kan stå för granne eller en bokstav som symboliserar ett namn. Jag heter ju Joel och jag vill inte att han ska komma på att det är jag som skrivit lappen. Smart va?

Har du något förslag vad som ska stå på denna lapp, skriv gärna en kommentar.

// Joel

Kommentarer
Postat av: Hanna Dönsberg

Lappen var rolig, men lägg till ett vänligt PS där du skriver vilka tider som de stör dig på. Ultimat för att lösa problemet skulle egentligen vara att plinga på och lära känna grannen, men det är inte så lätt alla gånger! Good luck! ;)

Postat av: Jojo

Grannen har med all säkerhet läst ditt tidigare mode-inlägg. ...och tänkt steget längre?

2010-09-06 @ 20:42:36
URL: http://www.lifebyjojo.blogspot.com
Postat av: Höglund

Haha, ja så kan det ju vara. Dock har musiken pågått längre än inlägget har legat på bloggen, så det måste vara något annat.

2010-09-06 @ 21:00:42
URL: http://howlinhoglund.blogg.se/
Postat av: Willy

Var kväll när jag ligger och ska sova i min säng

så hörs det alltför ofta ett ljud som från en sträng

Är det ett instrument med någons musik, är det din?

Stoppa i så fall upp ditt instrument där solen ej kan lysa in

2010-09-08 @ 18:53:44
Postat av: Jesper

Skriv bara:"Du är ju dum i huvet!"

2010-09-08 @ 20:40:38
URL: http://howlinhoglund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback