SIM-kortsfel...

...kontakta simkortsleverantören.

Hur gör man det om telefonen inte fungerar och kundtjänstchatten är stängd lördag-söndag?

Jag spelade grusplansmatch idag. Långbollarna sitter fortfarande. På vägen hem funderade jag på om jag tjänade eller sparade tid om jag cyklade en genväg som faktiskt inte blev en senväg. Begreppen tjäna och spara blandas inte alltför sällan ihop. Eftersom det för tillfället är omöjligt att äga framtiden kan jag alltså inte spara tid som jag inte alls vet om jag kommer få förvalta. Det går väl inte att spara något som man aldrig haft. Därför tänker jag att det är "tjäna tid" som är det mest korrekta begreppet. att tjäna tid borde alltså betyda att jag förhoppningsvis får förvalta mer tid än som varit möjligt om jag tagit senvägen. Det borde vara tid som jag aldrig haft tillgång till men som jag genom idogt tanke- och kroppsarbete gjort mig för-tjäna-d av.

/Jesper

Kommentarer
Postat av: "Jonis"

Åh Jeppsson KLOK som en bok och så dju.. hmpf.. ursäkta breeed menar jag ju... ;-)

2010-03-31 @ 17:52:14
Postat av: Willy

Underbart resonemang!

Nästan så att jag hör mig själv för ett antal år sedan.

2010-04-15 @ 23:17:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback