Ikväll...

...har jag varit med om något riktigt läskigt.

Händelse:

Var på ett music-quiz på ett ställe som heter Vurma här i Sthlm.
Mitt lag bestod av endast Örebroare. Vårat lagnamn föll sig ganska naturligt på "Örebro Fuckers".
Direkt efter det nämnt och skrivits ner på vår griffeltavla så slår det mig helt sonika att vi skulle ju ha hetat "Bältros" och nämner det för mina lagkamrat och möts av ett kamratrligt garv men vi behåller namnet "Örebro fuckers".

Nu till det sjuka.

Alla lag ska nämna till domaren vad man har för lagnamn. När domaren kommer till oss så säger vi vårat lagnamn, när det är två lag efter oss hör vi namnet "Bältros". Dom kan omöjligt ha hört vad jag sa lite så där i förbifarten. Allt detta händer under en tidsrymd av max två minuter.

Min fråga riktar jag nu till någon matematiker där ute i cyberspace.

Hur stor, procentuellt är chansen att två personer på just det stället, just den kvällen, just den tiden börjar tänka på ordet "Bältros"?

Tacksam för svar


// Joel

Kommentarer
Postat av: Andreas

Förmodligen har du hört när de pratade om Bältros om än i ditt omedvetna?! Eller hur kom du o tänka på det?

2010-02-12 @ 01:18:43
Postat av: Höglund

Jag kunde inte höra vad dom pratade om vid deras bord, för det var för långt bort. Och om jag skulle kunna diagnostisera mina tankar och vad som dyker upp, skulle jag nog bli mörkrädd.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback