Det är guld...

...att jobba på skola. Man kan få rätt många uppslag till blogginläggsämnen.

Många människor har någon slags erfarenhet av lappskickning från framförallt grundskolan. Det kunde vara kärleksbrev där "kanske"/"vet inte" kunde finnas som ett alternativt svar. Eller varför inte skicka dåligt skissade nidingsbilder av läraren som bara gett vg för att denne aldrig sätter mvg som första betyg. Fusklapparna har strömmat från alla håll och kanter med både felaktiga och korrekta svar.

Senast i våras fick jag som lärare en lapp - post-it - skickad till mig av en elev. Eleven i fråga var trött på mig och ska ha krita för att denne vågar visa sin åsikt. Eleven var då ännu inte 7 år fyllda.
Lappen löd:
Fak ju jesper
fak ju

Bokstäverna var raka och snygga, eleven hade trots allt skrivit på engelska, om än felstavat. Det var svårt att på något sätt reagera så att eleven förstod att det var fel när jag blev alldeles varm i hjärtat av en sådan lapp.

Joel lever, bloggen är igång och 2+2 blir fortfarande inte 5!

/Jesper

Kommentarer
Postat av: Jonis

Haha!!! Underbart juuu... Du är en bra pedagog... Har jag sagt det förut lr...?? :-P Får ta och höras snart min vän :-D

2010-08-26 @ 22:50:46
Postat av: Johan

Haha yes asså! fak ju

2010-08-26 @ 22:55:17
Postat av: Emma

Jag blev inspirerad, tror att jag ska skicka sådana till mina lärare också ..


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback