Förra helgen...

...var jag i Örebro. Åkte SJ hem. Satt i lugnan ro och bläddrade i SJs egna gratis-magasin Kupé (förövrigt väldigt bra magasin, med bra och välskrivna artiklar och intervjuer).

När jag i slutet av tidningen ser en sida med en karta över över SJs spårnät i hela Sverige är det en liten detalj som fångar mitt intresse.

Nämligen denna:


Jag ber om ursäkt för den dåliga kvalitén av bilden.
Men det står, jag citerar:

Idé, manus och copyright:
Samtrafiken i Sverige AB.


Jag hade gett mycket att få vara med första gången "idén" presenterades.

En person från Samtrafiken i Sverige AB kommer in på Kupés redaktion och skriker:
-Stoppa pressarna!! Vi har världens idé till er tidning, vi har även ett rykande färskt manus och tagit copyright på det.
SItter ni ner?  En karta över Sverige med dess större orter och SJs spårnät.
Jag kan läsa manuset innan ni säger något.
Allingsås, Arboga...två timmar senare...örnsköldsvik, Övertårneo.

Det är inte helt omöjligt att det gick till så. Vill iallafall tro att det var så.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback