Fast bara Ibland, alltså.. (gästbloggare)

Gästinlägg: Ibland tycker jag att det är svårt att uttrycka mig i ord..
Fredrik Lindström, som inte i allt är citatvärd, sa en gång:
 " - asså ibland tänker jag så här: DRA ÅT HELVETE, va mycke brudar det finns..."
    Han har ju en poäng tänker jag när jag hör det.. Visseligen torda det finnas ungefär lika mycket killar, men inte blir jag mycket gladare för det..

Jag studerar vid Örebro Universitet. Örebro Universitet har en långväga tradition av att utbilda bl.a. socionomer och andra sociala urkesutbildningar. En ny stämpel universitetet fått är att ha en aktad lärarutbildning. Det krävs ingen bandymålvakt (raketingengör) för att förstå att dessa utbildningar drar till sig/lockar mycket kvinnor. Det kan i sin tur förklaras med att tjejer generellt lämnar grundskolan med högre poäng än den genomsnittliga killen.
Anledningen till detta är i princip outforskad mark, vilket gör den än mer intressant. Högintressant för att vara specifik. Med den utsvävningen gjord vill jag återgå till essensen av inlägget i form av en uppmaning.

Bor du i Örebrotrakten: Ta ledigt en förmiddag och åk till Universitetet. Köp dig en kopp förtryckfritt kaffe (rättvisemärkt) och sätt dig på en bekväm bänk. Förslagsvis i Långhuset alt. Prismahuset. Väl på plats är det bara att börja njuta av detta Atlantis som öppnar sig. När du sett 150 tjejer som du tycker är vackrare än en sommardag är det dags att: 1) Åka hem. Att stanna det kan i längden vara beroendeframkallande. 2) Börja tyst repitera några sköna sej/raggningsrepliker och ladda inför konfrontation. 3) Gå fram till en (utav de 150) och säg att du tycker hon ser snäll ut, eller något annat skönt, men absolut inte något cheesie...

 Det var väl mest det...

Signerat / "och han älskade dem alla"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback