Vardags...

...farcination.

Var precis och handlade på en större livsmedelsbutik.
När jag kommer fram till kassan så håller mannen framför mig på att plocka upp sina något speciella val av livsmedel.
Han handlade ett paket torskfiskpinnar, ett bröd som såg ut som något slags "dopp i grytan"-bröd och en dubbeljapp.

Min hjärna började nu gå på högvarv och började fantisera vad denna man skulle göra för måltid av dessa komponenter.

Menyn målades fram genom att se denna mans utseende och kännaav hans karisma:

Förrätt: Rostad brödskiva med en möjlig liten ostbit som har legat kvarglömd i mannens kylskåp, strax bakom rödbetsburken från julen -92.

Huvudrätt: Torskpinnar med resterna av vad som finns kvar av en gammal majonästub.

Efterrätt:  Dubbeljapp med en kopp Nescafe och ett par suketter.


Kontentan av detta inlägg är egentligen denna. Är jag onormal som börjar fantisera om vad folk ska laga eller dylikt i vardagen? Eller gör alla detta?


// Joel

Kommentarer
Postat av: Clobbe

Det är ju sånt här som livar upp sin tillvaro =)

Jag brukar själv fundera kring folk på bussen ibland.



Låt fantasin flöda ohindrat!!!!

2010-02-08 @ 17:46:35
Postat av: inger

jag trodde att jag var konstig, skönt att se att det finns fler, jag gör det hela tiden, blir nästan ett filmmanus när jag går igång riktigt!

2010-02-08 @ 17:54:45
Postat av: Höglund

Skönt att höra. Kom precis på om folk fantiserar om en själv. Det skulle vara intressant att få reda p någon gång, på nåt sätt.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback