Tillbaka från...

...Umeå(därav mitt blogguppehåll på en dag), pollenallergikernas helvete . Annars en väldigt trevlig stad.

Men det är inte Umeå jag ska skriva om. Följande händelse utspelade sig på Fokets Hus i Umeå.

Jag sitter ensam i en korridor och samlar mig för att utföra en av uppgifterna som ingår i jobbet jag skall göra på ovan nämnd plats, ovetandes om vad som komma skall.
Helt sonika dyker en man upp längst bort i korridoren. En något grånad man i 60-årsåldern som än dock utstrålar en sorts virilitet.
Döm av min förvåning när jag inser att det är Staffan Ling(!) som kommer gående rakt mot mig. Hjärtat börjar klappa och tankarna snurra. För vem minns inte hans bejublade insats i "Sällskapsresan 2-Snowroller" som karaktären Hedlund. Eller hans uppeldande av stadsrivaliteter i "Stadskampen". Eller varför inte som Staffan i "Staffan och Bengt".
Plötsligt slår det mig att Joel skrivit en
blogg(12/3-09) - nästan exakt ett år innan denna händelse - där han frågar sig vad Staffan Ling gör nu för tiden. Mitt uppdrag blir genast uppenbart för mig. Jag ska räta ut min brors ett år långa frågetecken.
Vi presenterar oss för varandra, trots att han vet att jag vet. Jag förklarar vad jag gör där och frågar sedan vad han själv gör nu för tiden. Det visar sig att han jobbar som konsult för Balticgruppen, ett fastighetsbolag som äger stora delar av Umeå. Han har även lite andra projekt som t.ex en kändiskocktävling i Stockholm senare i år. Jag fortsätter utfrågningen intresserat utan att vara påstridig, väl avvägt. Staffan förklarar att han inte har planer på att jobba inom televisionen i framtiden. Han har nämligen ett  annat "jobb" som är betydligt roligare förklarar han för mig. Det är jobbet som morfar/farfar. En rik och klok man alltså.
Om du någon gång läser det här Staffan, så ska du veta att jag tycker det var väldigt trevligt att prata med dig.

Där har du käre bror. Nu behöver du inte undra längre.

/Jesper


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback