Känner mig som...

...Hercule Poirot. När han löser mordet på det där tåget, för er som läst om Agatha Christies belgiske privatdetektiv.

Tåget skulle lämnat perrongen 09.57. Tidtavlan visad plötsligt 10.15. som ny avgångstid. Det ändrades sedan till 10.12. och sedan tillbaka till 10.15.
Redan där började jag ana oråd. Speciellt när tåget inte visade sig förrän 10.22.

Inte nog med det. Tåget saknade en vagn. Just den vagn där min plats borde ha funnits. Jag blevhelt sonika förpassad till bistron.

Så läget i detta nu är:
Vi har ett tåg som ingen visste när det skulle komma. Inte ens tåget självt.
Tåget saknar en vagn, kanske med passagerare i.
Jag fick åtminstone 100 kr att handla för i bistron som kompensation. Det räckte till en panini med jokkmokkskinka, en gott och blandat-påse, en burkcola, en 100g schweizernötchoklad och en kaffe som ändå var gratis.

Nu ska jag börja förhöra alla passagerare ombord.

Önska mig lycka till!

/Jesper, gästbloggare

Kommentarer
Postat av: Höglund

Det mest intressanta är ju att försöka hitta vagnen som är försvunnen och förhöra dess passagerare. Det är där nyckeln ligger i gåtan.

Postat av: Clobbe

Haha! Lycka till med förhören och jakten på den försvunna vagnen.



Tips! Jag har sett att en del vagnar har två i en som en dubbel"deckare" =)

2010-02-10 @ 17:48:03
Postat av: Jesper, gästbloggare

Haha den var bra Clobbe. Då kanske man behöver minst en kon-duk-tör.



Förstår du? haha

2010-02-10 @ 22:36:54
URL: http://howlinhoglund.blogg.se/
Postat av: jakke

säger bara.börja ring sj.

2010-02-10 @ 23:04:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback