Återkommande lista

Tänkte köra en liten återkommande grej där jag listar olika ting som jag känner behöver listas.

Först tänkte jag kalla den dagens lista, men eftersom det inte komma en lista varje dag får jag bara shuffla fram nåt.

Listan 18/4 handlar om Örebros största förluster.


Femte plats: Miroslav Kubistal

Kommentar: Visst alla fotbollsspelare kan inte hålla på hur länge som helst. Men visst hade det varit fint om han hade bosatt sig i Örebro efter allt han har gjort för sportklubben?

Fjärde plats: Statusen på Hindersmässan

Kommentar: Låter nästan rubriken tala för sig själv. Vilket jippo Hindersmässan var för några år sedan. Den mysiga lukten, lite kyligt och allt folk. Nu för tiden handlar det mest om stress, plastpåsar och dansbandsmusik.

Tredje plats: Ronnie Peterson

Kommentar: Dog endast 53 år gammal. Hade gärna sett honom få många fler år i livet. Kunna avsluta karriären och bara softa ner i Almby under sina sista år som gammal.

Andra plats: Babar

Kommentar: Så många härliga kvällar, så mycket bra musik, så många bra klubbar, så mycket skönt folk, så mycket minnen. Ni som har varit minst en gång vet vad jag pratar om.

FÖRSTA PLATS: Johan "the doctor" Cedersjö

Kommentar: Vet att han kommer komma tillbaka och förgylla Örebro med sin närvaro. Men tills vidare för Örebro klara sig utan denna profil.



Kommentarer
Postat av: JC

Djupt rörd!
Kan inte annat än att se fram emot sommaren med stort S.

2008-04-21 @ 20:58:41
Postat av: krobbe

va han verkligen 53?

2008-07-02 @ 21:26:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback